Revisie Celica 1.8 vvti 2001

Helaas kwam ook deze Celica bij ons achterop een auto transporter aan omdat de motor het begeven had.
De auto begon in eens stevig te verbruiken en kwam het peil te laag waardoor de motor schade had opgelopen.


 

Verwijdering motor:

Als eerste werden zoals altijd de accu afgekoppeld en de vloeistoffen afgetapt voor we begonnen alles te verwijderen en los te halen zodat de motor uit de auto gehaald kan worden.


Demontage en montage motorblok:

Sinds de zomer van 2020 levert Toyota geen ruilblokken meer en moesten we opzoek naar een alternatieve methode. Sindsdien reviseren we 1ZZ motoren van te voren door gebruik te maken van MWR overmaats zuigers en King lagers.
Het onderblok wordt opgeboord en gehoned en alles gereinigd.
Omdat we nu ons eigen ruil systeem hebben kunnen we blokken van te voren al klaar maken, wat de wissel een stuk sneller maakt.

De cilinderkop wordt net als we voorheen deden nagekeken, gevlakt, gereinigd en de kleppen ingeslepen.



Zodra de motor weer geheel in elkaar zat kon het geheel klaar gemaakt worden om de auto weer in te gaan.
De koppeling was nog in goede staat, het druklager was niet gewedig meer en hebben deze vervangen voor een originele Toyota versie.

 

Terug plaatsen van de motor:

 

Eindresultaat:



Totaal aan materialen die gebruikt zijn:

- MWR Overbore zuigers
- King Performane drijfstang en krukas lagers
- MWR axiaal lagers
- Toyota aangepaste peilstok
- Toyota pakkingset
- Toyota/Denso K16R-U11 bougies
- 10W40 inrij motorolie
- Toyota Red koelvloeistof
- Toyota oliefilter
- 75W90 Transmissieolie
- RRS Meelooprol

*RRS (Ride Round Select) is ons eigen merk vervangingsonderdelen

< Back