2ZZ motorswap Celica 2003:

 

Deze Celica kwam bij ons met een probleem dat op zich vrij makkelijk op te lossen was, maar de eigenaar had eigenlijk al het idee om voor een 2ZZ te gaan en is er uit eindelijk toch voor gekozen om de wissel uit te voeren.

Verwijdering motor:

Net als bij revisies is ook hier natuurlijk de eerste stap de oude motor er uit te halen.

Zoals altijd werd de motor nagekeken en zijn de kwetsbare pakkingen vervangen voor nieuwe originele pakkingen.
Evenals nieuwe liftbouten en een algehele inspectie van de motor.

Nadat de pakkingen zijn vervangen was de motor klaar om weer gekoppeld te worden aan de transmissie.

Om te zorgen dat het geheel er weer een tijd tegen kan is de koppeling vervangen voor een Competition Clutch Stage 1 koppeling samen met een gevlakt vliegwiel.

Monteren 2ZZ-GE motor:


Extra werkzaamheden:


De Airco was stuk en dit kwam door een defecte/beschadigde airco condensator deze is vervangen voor een nieuwe Nissens versie en daarna is de airco gevuld om zo weer ijskoude lucht te geven.
Verder zijn er 3 metertje in het interieur gebouwd: voor Olie temperatuur, olie druk en water temperatuur.
En als laatste zijn de doffe koplampen vervangen voor een set Spec-D black housing koplampen.

Eindresultaat:

Totaal gebruikte onderdelen:

Motor onderdelen:
- 2ZZ-GE motor
- 2ZZ-GE aandrijfassen
- 2ZZ-GE ECU
-2ZZ-GE Kabelboom
- Toyota 2ZZ-GE Uitlaat T-Sport einddemper
- Rechter motorsteun
- T-Sport C64-02A Transmissie
- Nieuwe Competition Clutch koppeling

Overige delen:
- Nissens airco condensor
- Speedsource Shifter bushings
- Spec-D Black housing koplampen


Service onderdelen:
- Kroon Helar 5W30 motorolie
- Toyota Red koelvloeistof
- 75W90 Transmissievloeistof

< Terug naar swap voorbeelden