Project Avensis Turbo 1.8 vvti 2002

Pagina 2

Motor en motorruimte klaarmaken voor inbouw:

Nadat we er zeker van waren dat de turbo en bijbehorende delen gingen passen kon alles definitief vast gezet worden. Ook de motorruimt moest klaar gemaakt worden voor de nieuwe setup. We hebben de motorruimte schoongemaakt en nieuwe motorsteunen geplaatst evenals een nieuw brandstoffilter en waar nodig leidingen aangepast om meer ruimte te maken voor de turbo setup.

De motor is voorzien worden van een Competition Clutch stage 2 koppeling en gekoppeld aan een splinternieuwe versnellingsbak.

Zodra de motor op z'n plek zat kon de volgende stap gezet worden met het passend maken van alle externe delen.

Al snel bleek het originele inlaatspruitstuk een probleem te worden met de loop van het buizenwerk voor de intercooler. Het spruitstuk van een Avensis buigt naar achteren en naar boven om zo een makkelijkere weg naar het luchtfilterhuis te maken.
Alleen kwamen we daar niet mee weg om de intercooler buizen te plaatsen. Om die reden hebben we gekozen om een Celica inlaatspruitstuk te monteren gezien die een andere hoek heeft. En dit gaf ons net de ruimte om langs de accubak te gaan en naar beneden richting de intercooler.


Verder zijn de airco leidingen wat aangepast om de intercoolerbuizen iets meer ruimte te geven. We hebben de stuurbekrachtigingsleidingen weer aangesloten en het koelsysteem weer aan te sluiten met de aanpassingen voor de turbo er bij.

Er is niet veel ruimte achter de motor maar met wat aanpassingen past het allemaal precies zonder aan te lopen


Vervolg op pagina 3


< Back Pagina: 1 2 3 4