Revisie MR2 1.8 vvti 2000
Deze MR2 kwam bij ons met het bekende olie verbruik.
Ok liep de motor niet geweldig meer, iets wat we vaker zien maar veelal merken door gewenning de eigenaren
dit niet meer tot ze de auto weer terug krijgen met een gereviseerde motor.
Verwijdering oude motor:
Net als altijd verwijderen we de oude motor met transmissie uit de auto voor demontage van de gehele motor.
De motor lekte ook stevig olie en dit was duidelijk te zien aan achterkant van de motor waar het resultaat duidelijk te zien was bij de distributiedeksel.
De motor had een flinke aanslag van oude olie en vuil, Dit komt veelal door te weinig olie wissels (wat vaak het geval is bij ernstig olie verbruik, omdat het "geen zin" heeft om nog te verversen en gewoon bij te vullen)
Bouw gereviseerde Blok:
Het onderblok is gebouwd met nieuwe Mahle zuigers en King + MWR lagers.
De kop is net als altijd gereviseerd door deze te reinigen, kleppen te slijpen en de kop te vlakken. En natuurlijk zijn de pakkingen en klepseals vervangen.
Voor de opbouw van de motor werd zoals altijd een originele Toyota pakkingset gebruikt.
Koppeling en vliegwiel:
We hebben de versleten koppeling vervangen voor een Competition Clutch stage 1 vervangingskoppeling en het originele vliegwiel gevlakt.
Inbouw motor:
Eindresultaat:

Materialen die we hebben gebruikt:
- Mahle zuigers
- King hoofd en drijfstanglagers
- MWR axiaal lagers
- RRS* spanner meelooprol
- Competition Clutch stage 1 koppeling
- Toyota pakkingset
- 10W40 inrij motorolie
- Toyota Red koelvloeistof
- Toyota oliefilter
- 75W90 Transmissieolie
*RRS (Ride Round Select) is ons eigen merk vervangingsonderdelen