Revisie MR2 1.8 vvti 2000

 

Deze MR2 werd bij ons gebracht nadat deze motor stuk was gelopen door hevig olie verbruik.

De oude motor zag er niet erg slecht uit maar er waren meedere delen intern beschadigd. Gezien we tegenwoordig motoren van te voren bouwen worden de oude motoren naderhand uit elkaar gehaald en de onderdelen geinspecteerd om te kijken wat er nog bruikbaar is van de oude motor, deze delen worden dan schoongemaakt en bewaard. En alles wat niet meer aan de eisen voldoet wordt gerecycled.

Bouw nieuwe Blok:

Het nieuwe blok is grotendeels al gebouwd en alles is gereinigd, nagekeken en voorzien van nieuwe zuigers, lagers (drijfstang en krukas) en de kop en onderblok zijn gevlakt evenals de kleppen geslepen.





De motor delen worden voorzien van originele Toyota pakkingen uit een complete pakkingset tijdens de bouw van het blok.

De koppeling van deze MR2 was niet geweldig meer en is vervangen voor een Competition Clutch exemplaar.

Zodra de motor weer gekoppeld was aan de transmissie en alle externe delen aangesloten waren kon het geheel weer terug de auto in.

 

Eindresultaat:


Materialen die we hebben gebruikt:

- MWR overmaat zuigers
- King performance lagers
- Competition Clutch stage 1 koppeling
- Toyota pakkingset
- 10W40 inrij motorolie
- Toyota Red koelvloeistof
- Toyota oliefilter
- 75W90 Transmissieolie
- RRS* meelooprol


*RRS (Ride Round Select) is ons eigen merk vervangingsonderdelen

< Back