Revisie MR2 1.8 vvti 2004
Helaas zijn facelift modellen niet immuun voor olie verbruik helaas.
Ook deze motoren kunnen flink olie verbruiken.
Zo ook deze 2004 MR2.
Verwijdering motor:
Zoals altijd bij een MR2 word de motor er van onderen uit gehaald.
De auto was voorzien van een dikke laag tectiel en ML om de auto te "beschermen" tegen roest etc. Wij zijn hier geen grote fan van om de simpele reden dat de plakkerige ML substantie vuil en daarmee vocht etc aantrekt en behalve alle werkzaamheden lastiger maakt ook de kans op problemen vergroot.
Het Motorblok was optisch nog in best goede staat.
Nadat alles gecontrolleerd en schoongemaakt is kunnen de goede delen weer terug geplaatst worden. Gelukkig was de motor nog erg netjes en hoefde er eigenlijk niks vervangen te worden.
Zoals altijd werd de cilinderkop gereinigd, gevlakt en de kleppen schoongemaakt en geslepen.
Zodra de kop klaar was kon het blok weer opgebouwd worden.
Eindresultaat:

Materialen die we hebben gebruikt:
- Toyota 1ZZ-FE onderblok
- Toyota pakkingset
- 10W40 inrij motorolie
- Toyota Red koelvloeistof
- Toyota oliefilter
- 75W90 Transmissieolie
- RRS* meelooprol
- Originele MR2 vloermatten
- RRS Performance air intake
*RRS (Ride Round Select) is ons eigen merk vervangingsonderdelen