Revisie Celica 1.8 vvti 2000

We reviseren niet alleen motoren van Nederlandse auto's, zo ook deze Celica die vanuit België naar ons is gekomen voor een motor revisie.


 

Verwijdering motor:

Om de motor te verwijderen worden de vloeistoffen afgetapt en de accu afgesloten. zodat alles los gehaald kan worden om de motor uit de auto te halen.


Demontage en montage motorblok:

Sinds de zomer van 2020 levert Toyota geen ruilblokken meer en moesten we opzoek naar een alternatieve methode. Sindsdien reviseren we 1ZZ motoren van te voren door gebruik te maken van MWR overmaats zuigers en King lagers.
Het onderblok wordt opgeboord en gehoned en alles gereinigd.
Omdat we nu ons eigen ruil systeem hebben kunnen we blokken van te voren al klaar maken, wat de wissel een stuk sneller maakt.

De cilinderkop wordt net als we voorheen deden nagekeken, gevlakt, gereinigd en de kleppen ingeslepen.



Zodra de motor weer geheel in elkaar zat kon het geheel klaar gemaakt worden om de auto weer in te gaan.
De koppeling leek nog het origineel te zijn en deze was nog niet op maar kon waarschijnlijk niet erg lang meer mee en deze is in overleg met de eigenaar vervangen voor een Competition Clutch stage 1 koppelingsset.


Terug plaatsen van de motor:

 

Eindresultaat:



Totaal aan materialen die gebruikt zijn:

- MWR Overbore zuigers
- King Performane drijfstang en krukas lagers
- MWR axiaal lagers
- Toyota aangepaste peilstok
- Toyota pakkingset
- Toyota/Denso K16R-U11 bougies
- 10W40 inrij motorolie
- Toyota Red koelvloeistof
- Toyota oliefilter
- 75W90 Transmissieolie
- RRS Meelooprol
- Competition Clutch stage 1 koppelingset
- Speedsource messig schakelbussen.

*RRS (Ride Round Select) is ons eigen merk vervangingsonderdelen

< Back