Revisie Celica 1.8 vvti 2000

De eigenaar van deze Celica had de auto nog niet lang maar kwam er al snel achter dat de auto stevig olie verbruikte en kwam zo bij ons terrecht voor een motor revisie.


Verwijdering motor:

Als eerste werden zoals altijd de accu afgekoppeld en de vloeistoffen afgetapt voor alles verder gedemonteerd werd.

Demontage en montage motorblok:

Sinds de zomer van 2020 levert Toyota geen ruilblokken meer en moesten we opzoek naar een alternatieve methode. Sindsdien reviseren we 1ZZ motoren van te voren door gebruik te maken van MWR overmaats zuigers en King lagers.
Het onderblok wordt opgeboord en gehoned en alles gereinigd.
Omdat we nu ons eigen ruil systeem hebben kunnen we blokken van te voren al klaar maken, wat de wissel een stuk sneller maakt.

De cilinderkop wordt net als we voorheen deden nagekeken, gevlakt, gereinigd en de kleppen ingeslepen.


Opbouw van het blok:




De koppeling was niet geweldig meer en is daarom vervangen voor een Competition Clutch Stage 1


Terug plaatsen van de motor:


Eindresultaat:



 

Totaal aan materialen die gebruikt zijn:

- MWR overbore zuigers
- King performance lagers
- Toyota aangepaste peilstok
- Toyota pakkingset
- Toyota/Denso K16R-U11 bougies
- 10W40 inrij motorolie
- Toyota Red koelvloeistof
- Toyota oliefilter
- 75W90 Transmissieolie
- Toyota Interieur filter
- RRS* meelooprol
- RRS* Carterpan
- Competition Clutch Stage 1 koppeling

*RRS (Ride Round Select) is ons eigen merk vervangingsonderdelen

< Back