Revisie Celica 1.8 vvti 2001

Deze Zilveren Celica met luxury pack kwam bij ons omdat ook deze olie verbruikte en de eigenaar wilde tevens wat meer vermogen en prestaties uit de auto en de motor klaar maken voor toekomstige aanpassingen.


 

Verwijdering motor:

Als eerste werden zoals altijd de accu afgekoppeld en de vloeistoffen afgetapt voor alles verder gedemonteerd werd.

 

Demontage en montage motorblok:

De motor liep nog redelijk maar lekte wel al flink olie en zag er daardoor behoorlijk vuil uit.
En de carterpan was niet goed meer door de hoeveelheid roest en moest wel vervangen worden.


Van binnen was de motor nog best redelijk netjes:

Het nieuw gereviseerde onderblok glimt weer enorm zoals altijd


Plaatsing van nieuwe RRS Carterpan met MWR carterplug

Zoals altijd is de cilinderkop gereinigd, de kleppen gereingd en ingeslepen en de kop gevlakt.

Opbouw van het blok:

De oude waterpomp was niet heel goed meer en er is besloten deze te vervangen voor een nieuwe 2ZZ-GE versie met MWR lichtgewicht pulley en meteen dan ook de lichtgewicht pulley voor de dynamo te monteren.

Zodra alles weer in elkaar zat kon de stage 2 Competition Clutch koppeling en lichtgewicht vliegwiel er op En daarna weer in de auto terug.




 

Eindresultaat:



 

Totaal aan materialen die gebruikt zijn:

- Toyota 1ZZ-FE onderblok
- Toyota aangepaste peilstok
- Toyota pakkingset
- Toyota/Denso K16R-U11 bougies
- 10W40 inrij motorolie
- Toyota Red koelvloeistof
- Toyota oliefilter
- 75W90 Transmissieolie
- Toyota Interieur filter
- RRS* meelooprol
- RRS* Carterpan
- Toyota Kettinggeleiders
- MWR lichtgewicht pulleys
- MWR magnetische carterplug
- MWR koppelingsleiding
- Competition Clutch Stage 2 koppeling
- Competition Clutch Lichtgewicht vliegwiel

*RRS (Ride Round Select) is ons eigen merk vervangingsonderdelen

< Back