Revisie Celica 1.8 vvti 2000



 

Verwijdering motor:

Als eerste werden zoals altijd de accu afgekoppeld en de vloeistoffen afgetapt voor alles verder gedemonteerd werd.

 

Demontage en montage motorblok:

Maar ondanks de best hoge kilometerstand was de motor nog in erg goede staat en af gezien van het olie verbruik zou je de motor zeker niet zo'n kilometer stand geven.
Het enige wat de kilometers verraadde was de carterpan die flinke roest had. Verder zag de motor er van binnen nog goed uit.

 


 

Van buiten was de motor wat vuil en grouw maar niets ernstigs.

Het enige vreemde was dat de uitlaat kleppen allemaal licht krom waren en 1 heel duidelijk krom. Er waren geen tekenen van schades of dergelijke te zien dus waarom ze niet meer recht waren durven we niet te zeggen.

Maar niets wat een set andere kleppen, inslijpen en stellen niet kon oplossen.

 


 

 

 

Zodra alles weer in elkaar zat kon de motor weer terug de auto in.




Eindresultaat:



 

 

Totaal aan materialen die gebruikt zijn:

- Toyota 1ZZ-FE onderblok
- Toyota aangepaste peilstok
- Toyota pakkingset
- 10W40 inrij motorolie
- Toyota Red koelvloeistof
- Toyota oliefilter
- 75W90 Transmissieolie
- Toyota Interieur filter
- RRS* meelooprol
- Toyota Kettinggeleiders

< Back