Revisie Celica 1.8 vvti 2000

 

Deze blauwe Celica met veilside bodykit kwam bij ons binnen op een trailer omdat ook deze op 3 cilinders liep en daarom niet meer normaal rijdbaar was.


 

Verwijdering motor:

Als eerste werden zoals altijd de accu afgekoppeld en de vloeistoffen afgetapt voor alles verder gedemonteerd werd.

 

Demontage en montage motorblok:

Officieel had deze auto 87000 gelopen maar de eigenaar vermoede zelf al dat die meer gelopen heeft dan de teller zegt, en de slijtage aan de motor en andere delen te zien lijkt dat er inderdaad op.

De motor was nog best goed alleen was er 1 uitlaatklep beschadigd (deels weggebrand) wat het slecht lopen veroorzaakte door een totaal gebrek aan compressie, de gehele cilinderkop is grondig schoongemaakt.

 

De eigenaar had al eerder bij ons een Clutchmasters FX350 koppelingset besteld gezien hij grotere plannen met de auto/motor heeft.
Dus hebben wij met de revisie de nieuwe koppeling geplaatst en tevens het vliegwiel gevlakt zodat die goed werkt samen met de performance koppeling.

 

Zodra alles weer in elkaar zat kon de motor weer terug de auto in.


Eindresultaat:



 

Totaal aan materialen die gebruikt zijn:

- Toyota 1ZZ-FE onderblok
- Toyota aangepaste peilstok
- Toyota pakkingset
- Toyota 10W40 motorolie
- Toyota Red koelvloeistof
- Toyota oliefilter
- 75W90 Transmissieolie
- NGK V-Power bougies
- Toyota luchtfilter
- Toyota Interieur filter
- Clutchmasters FX350 koppelingset
- Uitlaatklep (gebruikt)
- Gates Multieriem
- Toyota Carterpan
- 2 ruitenwisserbladen (APK punt)

< Back