Revisie Celica 1.8 vvti 2000

Deze zwarte kwam bij ons met 300.000 km op de teller en het verbruik begon nu toch wel vervelend te worden, en de eigenaar wilde er toch graag nog jaren mee verder (huidige eigenaar is de 2e eigenaar en de auto gekocht met 100.000)


Verwijdering motor:

Zodra de auto binnen kwam werden zoals altijd eerst de vloeistoffen afgetapt en de accu afgekoppeld en daarna kon de verwijdering beginnen.


 

Demontage en montage motorblok:

Deze motor had dus 300.000 km gelopen maar dat was er zeker niet aan af te zien, de motor was duidelijk goed onderhouden en op goed gebruikt (altijd netjes warm gereden en indien warm naar volle potentie gebruikt, er hoefde intern niets vervangen te worden.

Aan de buitenkant was alleen de carterpan niet heel netjes meer maar ook die was nog wel te redden met wat schuurwerk en een nieuw laklaagje.

 

Tevens is er een RRS* koppelingset geplaatst omdat de oude niet heel goed meer was en het geen extra werkzaamheden kost om een nieuwe te plaatsen.


We hebben de motor en auto meteen een beurt gegeven waaronder nieuwe bougies, lucht- en interieurfilter, zijn de remschijven en blokken voor vervangen en als finishing touch is zijn de vloermatten vervangen voor een nieuwe set originel Celica matten.

Zodra alles weer in elkaar zat kon de motor weer terug de auto in.


 

Eindresultaat:



Totaal aan materiaal dat gebruikt is:

- Toyota 1ZZ-FE onderblok
- Toyota aangepaste peilstok
- Toyota pakkingset
- Toyota 10W40 motorolie
- Toyota Red koelvloeistof
- Toyota oliefilter
- 75W90 Transmissieolie
- NGK V-Power bougies
- Toyota luchtfilter
- Toyota Interieur filter
- Nieuwe remblokken en schijven
- Toyota Celica vloermatten
- RRS koppelingset

*RRS (Ride Round Select) is ons eigen merk vervangingsonderdelen

< Back