Revisie Celica 1.8 vvti 2000

 

Deze zwarte Celica was helaas ook al drooggelopen en had dus naast een gereviseerd onderblok ook nog andere delen nodig die beschadigd zijn geraakt door het olie tekort.


Verwijdering motor:

Zodra de auto binnen kwam werden zoals altijd eerst de vloeistoffen afgetapt en de accu afgekoppeld en daarna kon de verwijdering beginnen.


Demontage en montage motorblok:

De motor was droog gelopen en moest alles dus extra goed nagekeken worden op schades en metaal delen.
Gelukkig viel de schade aan de interne delen mee, het bleef gelukkig een intern filter, de oliezeef en de kettinggeleiders

Naast het vervangen van specifieke delen moesten 5 kleppen gesteld worden.

Intern was het blok nog netjes en vooral de kop had weinig aanslag van oude olie etc.

In de carterpan was duidelijk te zien dat er lagers kapot zijn gegaan, overal lag fijn metaal gruis.

Tevens is er een RRS* koppelingset geplaatst omdat de oude niet heel goed meer was en het geen extra werkzaamheden kost om een nieuwe te plaatsen.

Zodra alles weer in elkaar zat kon de motor weer terug de auto in.


 

Eindresultaat:



 

Totaal aan materialen die gebruikt zijn:

- Toyota 1ZZ-FE onderblok
- Toyota aangepaste peilstok
- Toyota pakkingset
- Toyota 10W40 motorolie
- Toyota Red koelvloeistof
- Toyota oliefilter
- 75W90 Transmissieolie
- Toyota oliezeef
- Toyota intern oliefilter
- RRS kettinggeleiders
- RRS koppelingset

*RRS (Ride Round Select) is ons eigen merk vervangingsonderdelen

< Back