Revisie Celica 1.8 vvti 1999

 

Deze matzwarte widebody uit 1999 is wederom een bijzondere verschijning, helaas moesten we de auto zelf met de ambulance ophalen gezien die drooggelopen is en niet meer kon rijden.


Verwijdering motor:

Zodra de auto binnen kwam werden zoals altijd eerst de vloeistoffen afgetapt en de accu afgekoppeld en daarna kon de verwijdering beginnen.


 

Demontage en montage motorblok:

De motor was droog gelopen en moest alles dus extra goed nagekeken worden op schades en metaal delen, gelukkig viel het mee en waren alleen de geleiders en de oliezeef en oliepomp beschadigd door het verbruik (en natuurlijk het onderblok zelf)

De kop was nog in nette staat zoals hierboven te zien, en met wat schoonmaken zag die er al snel weer een stuk beter uit.

De olie pomp is vervangen voor een gebruikt exemplaar

.
Zodra alles verder schoon was gemaakt kon het blok weer opgebouwd worden.

Nadat alles weer in elkaar zat kon de motor weer terug de auto in.


Verder is er nog een Blitz SUS intake systeem geplaatst voor een sportiever geluid en een mooie uitstraling onder de motorkap.

 

Eindresultaat:



 

Totaal aan materialen die gebruikt zijn:

- Toyota 1ZZ-FE onderblok
- Toyota aangepaste peilstok
- Toyota pakkingset
- Toyota 10W40 motorolie
- Toyota Red koelvloeistof
- Toyota oliefilter
- 75W90 Transmissieolie
- NGK V-Power bougies
- Toyota Interieurfilter
- RRS* kettinggeleiders
- Toyota carterpan
- Toyota oliezeef
- Blitz SUS Power filter

*RRS (Ride Round Select) is ons eigen merk vervangingsonderdelen

< Back