Revisie Celica 1.8 vvti 2000

 

Deze rode Celica uit 2000 is een bijzondere verschijning, met de bodykit en kleurstelling. Helaas had ook deze last van olie verbruik en wat achterstallig onderhoud, iets wat na de revisie niet meer van toepassing was.


 

Verwijdering motor:

Zodra de auto binnen kwam werden zoals altijd eerst de vloeistoffen afgetapt en de accu afgekoppeld en daarna kon de verwijdering beginnen, deze Celica had geen airco en daarom aanzienlijk meer ruimte onder de motorkap.


 

 

Demontage en montage motorblok:
De motor was van binnen nog in goede staat, de zuigers hadden geen grote aanslag zoals hieronder te zien is.

En de cilinderkop zag er nog erg netjes uit

De buitenkant en dan vooral de onderkant was een ander verhaal, de carterpan was ernstig verroest en ook het oliefilter was al in lange tijd niet vervangen (te zien aan de roest ook hier op)

Zodra alles verder schoon was gemaakt kon het blok weer opgebouwd worden.

Zodra alles weer in elkaar zat kon de motor weer terug de auto in.


Eindresultaat:



 

Totaal aan materialen die gebruikt zijn:

- Toyota 1ZZ-FE onderblok
- Toyota aangepaste peilstok
- Toyota pakkingset
- Toyota 10W40 motorolie
- Toyota Red koelvloeistof
- Toyota oliefilter
- 75W90 Transmissieolie
- NGK V-Power bougies
- Toyota Interieurfilter
- RRS* kettinggeleiders
- Toyota carterpan
- Toyota oliezeef
- HKS oliefilter

*RRS (Ride Round Select) is ons eigen merk vervangingsonderdelen

< Back