Revisie Celica 1.8 vvti 2000

 

Deze Zilveren Celica uit 2000 was de eerste Celica revisie van 2015, de auto was niet de mooiste meer toen die binnen kwam maar de eigenaar wilde de Celica graag weer in ere herstellen en dus als eerste het mechanische regelen en dan cosmetisch de auto aanpakken.


Verwijdering motor:

Zodra de auto binnen kwam werden zoals altijd eerst de vloeistoffen afgetapt en de accu afgekoppeld en daarna kon de verwijdering beginnen.


 

Demontage en montage motorblok:
Het blok was niet in zeer slechte staat., maar verbruikte vooral veel olie.



De motor had alleen 2 nieuwe ketting geleiders nodig en verder moesten er 3 kleppen gesteld worden.

De eigenaar wilde graag een 2ZZ-GE waterpomp en MWR waterpomp pulley gemonteerd hebben.

De MWR waterpomp pulley:

Zodra alles verder schoon was gemaakt kon het blok weer opgebouwd worden.

Zodra alles weer in elkaar zat kon de motor weer terug de auto in.

 

Eindresultaat:



 

Totaal aan materialen die gebruikt zijn:

- Toyota 1ZZ-FE onderblok
- Toyota aangepaste peilstok
- Toyota pakkingset
- Toyota 10W40 motorolie
- Toyota Red koelvloeistof
- Toyota oliefilter
- 75W90 Transmissieolie
- NGK V-Power bougies
- Toyota Interieurfilter
- RRS* kettinggeleiders
- MWR Waterpomp pulley
- Toyota 2ZZ-GE Waterpomp

 

*RRS (Ride Round Select) is ons eigen merk vervangingsonderdelen

< Back