Revisie Celica 1.8 vvti 2000

 

De laatste Celica revisie van 2014 is een blauwe Celica uit 2000.



 

Verwijdering motor:

Zodra de auto binnen kwam werden zoals altijd eerst de vloeistoffen afgetapt en de accu afgekoppeld en daarna kon de verwijdering beginnen.


 

Demontage en montage motorblok:
Zodra de motor verwijderd was kon het demonteren en weer opbouwen van de motor beginnen.
Dit was een redelijk recht toe recht aan revisie, geen echte problemen tegen gekomen. Alleen wat extra versleten en/of vervuilde delen zoals filters, een wat verroeste carterpan en versleten ketting geleiders

De carterpan had wat roestplekken maar niets wat met wat goed schuren en opnieuw spuiten niet op te lossen was.

Verder is er gekozen de koppeling te vervangen omdat deze zijn beste tijd gehad had en het dan raadzaam is deze te vervangen nu toch alles open ligt.


Zodra alles weer in elkaar zat kon de motor weer terug de auto in.


Eindresultaat:



 

Totaal aan materialen die gebruikt zijn:

- Toyota 1ZZ-FE onderblok
- Toyota aangepaste peilstok
- Toyota pakkingset
- Toyota 10W40 motorolie
- Toyota Red koelvloeistof
- Toyota oliefilter
- 75W90 Transmissieolie
- Toyota Luchtfilter
- Toyota Interieurfilter
- Onderdeel luchtfilterhuis
- Toyota Optifit koppeling
- Toyota kettinggeleiders

< Back