Revisie Celica 1.8 vvti 2000

 

Dit maal een zwarte Celica uit 2000, deze kwam "in onderdelen" bij ons binnen, dat wil zeggen de motor was uit de auto verwijderd en deels uit elkaar gehaald kregen dus de auto en een aantal dozen losse onderdelen aangeleverd.



 

Verwijdering motor:

Verwijderen hoefden we niet meer te doen, maar wel de motorruimte opnieuw organiseren en een paar problemen daar oplossen die zich voor hadden gedaan bij de verwijdering en stilstand door opslag.


 

Demontage en montage motorblok:
Ook de motor hoefde maar deels gedemonteerd te worden en kon dus al snel weer opgebouw worden, de opbouw duurde wat langer omdat alles uitgezocht moest worden wat waar bij hoorde maar verder verliep het redelijk soepel, er is om kosten te besparen gekozen om daar waar mogelijk versleten onderdelen ter vervangen door gebruikte onderdelen die nog in goede staat waren. Zo zijn de OCV en kettinggeleiders vervangen voor gebruikte exemplaren.
Verder heeft de motor een nieuwe carterpan en oliezeef gekregen.

Daarna was het tijd om de motor weer terug in de auto te plaatsen.


 

En omdat de kofferklep niet meer open bleef zijn de gasveren hiervan ook vervangen door nieuwe exemplaren.
Verder is door het verslepen en langere tijd stil staan een wiellager kapot gegaan en is deze vervangen voor een goed gebruikt exemplaar.

Eindresultaat:



 

Totaal aan materialen die gebruikt zijn:

- Toyota 1ZZ-FE onderblok
- Toyota aangepaste peilstok
- Toyota pakkingset
- Toyota 10W40 motorolie
- Toyota Red koelvloeistof
- Toyota oliefilter
- 75W90 Transmissieolie
- Toyota Bougies
- Set RRS* Gasveren
- Toyota Interieurfilter
- Set gebruikte kettinggeleiders
- Gebruikte OCV
- Toyota Carterpan
- Toyota oliezeef

< Back