Blitz 2ZZ-GE Compressor Project:

Pagina 4

 

Zaterdag 8 september 2012:

De motor is in elkaar en we hadden eindelijk plek over in de zaak dus kon de auto naar binnen.

De motor ging van de steun zodat het vliegwiel, koppeling en versnellingsbak gemonteerd konden worden.

Het vliegwiel is een lichtgewicht aluminium versie van Fidanza.

De koppeling was het volgende deel, natuurlijk de Clutchmasters FX400

Nadat de motor gekoppeld was aan de versnellingsbak kon de combinatie eindelijk weer de auto in.

Na een uurtje werk hing de motor zelfstandig in z'n steunen en waren de eerste leidingen aangesloten.

De volgende stap was het monteren van de intercooler en een aantal andere aanpassingen om extra ruimte te maken hiervoor door middel van het verwijderen van de bumper en bumperbak en de mistlichten aan de voorkant.

De stuurbekrachtigingskoeler moest worden omgeleid omdat deze in de weg zit voor de intercooler, gezien de koeler niet nodig is in Nederland hebben we besloten de hele koeler weg te laten en het circuit korter te maken.

Het resultaat is dan een nog iets kalere voorkant zonder de koeler:

Vervolgens werd alle ruimte die we gemaakt hebben weer opgevuld met de Blitz intercooler.

Volgende stap is de bumper aanpassen om ruimte te maken voor de intercooler en de kabelbomen monteren.

Omdat er ook een nieuwe koppeling op zit hebben we meteen besloten een Speed Source stalen koppelingsleiding te monteren

Om zeker te weten dat alles past zijn voor de uiteindelijke montage alle buizen gepaatst en is zijn de laatste leidingen aangesloten alsmede het koelsysteem met Toyota "For Life" rode koelvloeistof de motor met Toyota 10W40 inrij olie gevuld.

Woensdag 12 September 2012:

De laatste dingen die nog gedaan moest worden was de intercooler buizen aansluiten en de elektronica van de Blitz set te koppelen aan de ECU.

Daarna moest de bumper nog aangepast worden zodat deze goed past voor de intercooler.

Tevens moest een van de airco buizen verlengd worden om goed vrij te liggen van de Supercharger en zo nog meerdere "kleine" dingen die gedaan moesten worden.
De laatste stappen voor de auto naar buiten kon was de bumper en motorkap terug te plaatsen.

Ga naar pagina: 1 2 3 4 5 Volgende

< Terug naar Projecten