Blitz 2ZZ-GE Compressor Project:
pagina 2:
14 Juli 2012:
Het onderblok is nagekeken en van binnen schoongemaakt, tevens is er een nieuwe krukas met MWR lagers, zuigers schoongemaakt en nieuwe zuigerveren en alle bouten vervangen door ARP fasteners bouten.
Naast het onderblok zijn we ook bezig geweest met de carterpan, de originele Toyota Carterpan werd vervangen door een versie van Blitz die meegeleverd werd bij de Compressorkit, deze is aangepast voor montage van de dynamo en extra pullies en heeft tevens een grotere oliecapaciteit.
Helaas heeft de Blitz carterpan nog steeds geen schotten zitten om ongewenste olie verplaatsing te voorkomen.
Morosso levert wel carterpannen voor de 2ZZ-GE die naast een grotere capaciteit ook nog eens extra schotten hebben en kleppen om te zorgen dat de kans op olietekort minimaal is.
Dus hebben we we een Morosso pan gebruikt om te dienen als mal voor de Blitz versie, deze is nu ook aangepast met 2 extra schotten 1 horizontaal en nog 1 verticaal, tevens is deze meteen goed schoongemaakt.
Morosso en aangepaste Blitz naast elkaar:
En natuurlijk de Blitz zelf, helemaal schoon en aangepast voor extra veiligheid:
19 Augustus 2012:
Een maandje na de vorige update, gezien de drukte van de afgelopen weken zijn we weinig aan het project toe gekomen, maar ondanks het gebrek aan tijd, hebben we toch een paar grote stappen kunnen maken weer, en liggen we nog op schema om de auto te presenteren op Automaxx Super Sunday.
Cilinderkop:
Na het onderblok werd het ook tijd de kop aan te pakken, deze ook volledig gereviseerd, en zijn de MWR kleppen, veren en Titanium retainers over te plaatsen in deze kop, tevens is de kop geflowd.
Tijdens demontage van de kop bleek dat de inlaat nokkenas een beschadiging had op de lift nok van de 2e cilinder, deze is daarom vervangen door en nieuw OEM exemplaar, er is nog even getwijfeld of er geen performance stage 2 nokkenas of iets dergelijks voor in de plaats moest voor beide, maar besloten voor nu gewoon het standaard te laten.
Kop voor revisie: